Sunday, October 10, 2010

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SLY & THE FAMILY STONE


When Sly Stone and his "Family" take the stage at Woodstock is already past one o'clock in the morning of Sunday 17 Agosto 1969: il livello di energia è all'apice, le sostanze stupefacenti sono ormai in circolo nel sangue ed è ancora viva l'eco delle corde vocali della “perla” del blues, Janis Joplin.

Una veloce intro (Chip Monck / M'Lady) e poche note di “Sing A Simple Song” sono sufficienti per intraprendere un viaggio sul sentiero del funk, accompagnati dalla calda voce di un maestro che della musica ha fatto la propria missione. Il live della band è un crescendo di energia che si espande sulle note di “I Want To Take You Higher”, passando per “Dance To The Music”, adagiandosi infine sulla melodia di “Stand!”, degna conclusione a performance perfectly in the context of the "Three days of peace, love and music" that the festival represents.

Sly & The Family Stone are here to bring the world the message of black music, expertly mixing soul, rock, funk, psychedelia, dazzling with their bright colors, playing with sounds sophisticated but at the same time so primordial, reaching unknown spaces of the mind, creating an altered state of consciousness only. The concept of "family" is perfect for the occasion: Sylvester Stewart aka Sly Stone (named after a Californian DJ), the charismatic head of the family and multi-talented, his brother Eddie on guitar, Larry Graham on bass and drums, a white musician (Gregg Errico) complete the two women, a trumpet (Cynthia Robinson) and a keyboard (Rose Stone), and saxophonist Jerry Martini. Lots of personality (others will follow one another over the years), only one desire: to shake the soul of millions of people, filling the black heart of pure vibrations.

dell'istrionico The adventure begins in Texas, but the singer is in sunny San Francisco that finds its natural habitat, we are in the late '60s, the acids swarms, the air has the smell of sovversione, è il momento ideale per dare sfogo alla creatività e per far sentire la propria voce. Il sound collettivo che ribalta gli stilemi ritmici del soul più classico e la presenza di donne e uomini di colore su di uno stesso palco in uno stesso gruppo musicale sono il messaggio migliore da lanciare ad una società che ormai ha più poco da dire a propria difesa; se si aggiungono liriche dai testi sovversivi ed uno stretto legame con le Black Panthers, la miscela è esplosiva. Fu proprio questa scomoda amicizia di Sly Stone con gli esponenti del Black Power, intenti ad imporre il proprio pensiero in toto sulla carriera e la vita dell'artista, uno dei motivi di tensione tra lui e i membri della band, in aggiunta all'uso ed abuso di droghe che over the years became increasingly heavy a burden on the artistic production of the group since 1969, nearly two years, they released one single "Thank You (Falettinme Be Mice Elf Agin)", a song that marked a major turning point in how ask the singer (now decided to "be himself" in spite of good manners), and musical technique, being in fact the first piece that was used the technique of "slap", designed by bassist Graham (Graham Central leaders of the future Station).

And in 1971 see the light, the masterpiece album. Entirely written and arranged only by Sly Stone, "There's A Riot Goin 'On", from the amazing "Luv'n'Haight", "Family Affair" (one of the first songs for which you are using a "drum machine") to reach , panting, to the notes of the title track (and this one just to mention the Side!) is an unsettling mix of different sounds that now rely, such as sirens, lust hidden in the deepest depths of the body and mind, and now create projections visual and sound of lysergic universes.

The magic of Sly Stone and his family makes it possible to perceive a world, where rock lives with the soul, psychedelia goes hand in hand with the funk e la musica tutta è lo strumento per abbattere le barriere. Parte integrante di una vera e propria rivoluzione in un'epoca in cui il sogno americano stava svanendo, Sly Stone, e chi in lui ha creduto, ha combattuto la violenza a colpi di musica, sfondando il muro del razzismo e dell'oppressione e, anche solo per questo, a lui, e a chi come lui ha vissuto e ha fatto della musica la propria arma, va un emozionato e sincero “Grazie”.

Astrid Majorana

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